Affald & Genbrug

Sæsonrenovation 2021:
– affald afhentes mandag i ugerne 14, 16, 18, 20-37, 39, 41-43 samt uge 1/2022.

BESTIL EN EKSTRA AFFALDSSÆK
Når du har mere dagrenovation, end der er plads til i den normale affaldsbeholder, så kan du let bestille og betale for afhentning af en ekstra affaldssæk.
Send en sms til nummeret 1204 med teksten FA.
Det koster 30 kr. + almindelig sms takst, som du betaler via din telefonregning. Kun danske abonnementer kan benytte ordningen, og mobilabonnementet skal være tilfmeldt “indholdstakserede sms”.
I retur-sms’en finder du den kode, som du skal påføre din ekstra sæk og en beskrivelse af, hvordan du skal gøre det.
Stil “EKSTRA-sækken” ved siden af affaldsbeholderen med mærket/koden ud ad, og den bliver fjernet sammen med den normale dagrenovation.
Du kan bruge en normal plastik- eller papirsæk. Den må bare ikke veje mere end 25 kg og skal kunne håndteres af en medarbejder.
Hvis ekstraafhentningen vedrører et sommerhus, og tømningen skal foretages udenfor den normale tømningssæson, skal du kontakte Kundeservice, tlf. 9829 9000 for at sikre korrekt afhentning.
Købet er gyldigt i 30 dage, og der er 14 dages fortrydelsesret (se nedenfor).
Du kan naturligvis fortsat købe almindelige ekstrasække. Sækkene kan købes ved Borgerservice, Forsyningens Kundeservice samt på Genbrugspladsen i Skagen og Ålbæk.